Vastgoedmarketing

Wat is vastgoedmarketing?

Vastgoedmarketing is de afgelopen jaren sterk veranderd. Niet alleen zijn er nieuwe manieren van vastgoedmarketing ontstaan, ook het bereik van vastgoedcampagnes is sterk veranderd.  Voorheen was een advertentie, een bouwbord of een brochure voldoende om mensen te interesseren voor een project. Vandaag de dag gaat dit veel verder en via verschillende kanalen. De beoogde doelgroep oriënteert zich tegenwoordig op veel meer manieren. Dit gebeurt online, offline en in real life. De marketing binnen de vastgoedwereld moet meegroeien met de ontwikkelingen op dit gebied.

C111 Vastgoedmarketing

C111 pakt vastgoedmarketing innovatief aan. Neem onze eigen C111 campagne. Wij willen C111 goed in de markt zetten en de omzet vergroten. Naast het verkrijgen van opdrachten is deze campagne ook belangrijk voor het succesvol uitvoeren van opdrachten. Hier gaat het bijvoorbeeld om het verwerven van panden en het vinden van geschikte huurders.

Website

Vastgoedmarketing heeft tegenwoordig een multimediaal karakter. Een goede website speelt daarin uiteraard een centrale rol. De manier waarop de website eruitziet is belangrijk. De site moet bezoekers aanspreken; hetgeen je wilt laten zien moet op de juiste manier worden gepresenteerd. Net als bij andere producten is het in vastgoedmarketing belangrijk om te laten zien wat je allemaal te bieden hebt en wat hier zo goed aan is. Hierbij is ook de structuur van de website heel belangrijk. Het is zaak van tevoren goed na te denken waar je op gevonden wilt worden.

Social media

Ook social media kunnen worden ingezet voor vastgoedmarketing. Via Facebook kan op een informele manier worden gecommuniceerd. Via LinkedIn is een meer formele benadering nodig. Ook andere social media kunnen interessant zijn om in te zetten. Communicatie via social media is arbeidsintensief. Om succes te boeken is het van belang goede content te creëren die de doelgroep aanspreekt. Alleen dan draagt een investering in social media bij aan succesvolle marketing.

Traditionele media

In de marketingmix van vastgoed spelen ook traditionele media nog steeds een rol. Advertenties, flyers, presentaties op beurzen, brochures, magazines: enerzijds kun je met traditionele communicatiemiddelen doelgroepen bereiken die zich niet online oriënteren. Anderzijds kun je gedrukte media inzetten om verdieping te bieden. Zoals voor alle producten geldt ook in de vastgoedmarketing: de kracht zit in de herhaling.